fredag 28 oktober 2011

6a Studieplan SO Reklam och opinionsbildning i olika medier.

V. 43 Vi arbetar med att förstå och ”avslöja” reklamannonser.

V. 45 Vi jobbar med att förstå och ”avslöja” reklamfilmer.

V. 46 Se v. 45

V. 47 Vi jobbar med opinionsbildning från vår egen tid.

V. 48 Vi jobbar med opinionsbildning som den kunde se ut i äldre
tider.

Mål

Godkänt: Eleven kan visa hur reklam och opinionsbildning ser ut i
praktiken i olika media.

Eleven kan på enklast möjliga sätt resonera runt hur reklam och
opinionsbildande material kan på verka oss.

Mer än godkänt:

Eleven kan skilja på olika tyder av opinionsbildning och reklam samt
underbyggt och tydligt visa hur människor kan påverkas av reklam
och opinionsbildning.

Eleven kan underbyggt visa på områden som påverkas av reklam och
opinionsbildning vilka inte var huvudmålet för informationen. T.ex.
skall eleven kunna se områden som kan påverkas av en bilreklam som
inte handlar om just bilköpande.

Mycket mer än godkänt: Eleven skall underbyggt kunna visa på
vad påverkan av reklam och opinionsbildning kan leda till (vilka
konsekvenser påverkan från reklam och opinionsbildning kan leda
till).

Eleven skall tydligt och välunderbyggt kunna visa hur människor
kan begränsas i sina liv och sitt handlande av reklam och
opinionsbildning.

Undervisning:

Vi kommer jobba mycket med att studera och kritiskt granska både
reklam och opinionsbildande material.
Vi kommer även att producera eget material.

Examination:

Godkänd nivå visar man genom att jobba aktivt på lektionerna. Detta
betyder att det är viktigt att skriva i böckerna när det är tänkt att göra
så.

De högre nivåerna får man visa genom att lösa uppgifter på lektionstid
där man skall använda sådant vi arbetat med under kursens gång.
Detta kommer att göras oförberett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar